Конспект інтегрованого заняття із загальнопізнавальної теми “Українські народні пісні”
План інтегрованого заняття
1. Привітання вчителя та учнів.
2. Гра “Яке слово не таке,
як інші?” Додаток №1.
3. Читання скоромовки. Додаток №2.
4. Слухання запису співу солов’я.
5. Розповідь учителя з елементами бесіди. Додаток №3.
6. Опрацювання української народної пісні “Ходить гарбуз
по городу “:
a)
Цікава скринька з
овочами ;
b)
Відгадування
загадок про городні рослини. Додаток №4.
c)
Словникова робота ;
d)
Читання пісні
підготовленими учнями ;
e)
Відповіді на
запитання ;
f)
Вибіркове читання ;
Додаток №5.
g)
Відшукування рими
до слів , малюнки до яких прикріплені на дошці ;
h)
Інсценізація пісні учнями.
7. Виготовлення соняшника із природних матеріалів :
a)
Організація
робочого місця;
b)
Повторення правил
безпеки при роботі з пластиліном;
c)
Обговорення етапів
виконання роботи;
d)
Самостійне
виконання роботи;
e)
Виставка робіт та
висловлення оціночних суджень про виконану роботу.
8. Підведення підсумків заняття.
Зміст та завдання інтегрованого заняття
1.
Учитель. Любі діти, у наш клас
Завітали люди
щирі,
Привітайте в
добрий час
Гостей посмішкою
й миром.
Учні. Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас!
І запрошуєм ласкаво
На урок у третій клас.
2.
Гра « яке слово не
таке, як інші ?”
( Учитель читає речення, а діти повинні почути слово, яке не таке, як інші)
--Чи уважні ви учні?
Семеро солов’ят
співали сумну пісню.
3.
Читання скоромовки.
Показ ілюстрації солов’я.
Читання учнями спочатку повільно, а потім швидше.
--Чи всі слова вам зрозумілі?
Втіха – радість
Хист –дар, талант.
4.
Слухання щебету
солов’я.
Соловейко – скромно забарвлений, сіренький і непомітний птах та володіє
таким чудовим співом. Солов’їну пісню
неможливо описати, її треба почути.
5.
Бесіда-розповідь
учителя.
--Яка гарна і мелодійна пісня! Ми слухали її, затамувавши подих. Так само
заслуховується весь світ українською народною піснею.Нашу пісню називають
солов’їною.
--А знаєте чому? Послухайте легенду.
Кажуть, де три українці, там цілий хор. Споконвіку наші предки мали хист до
співу.
--Де взялись ці пісні? Хто їх склав?
--Пісні, які склав народ, передаються з уст в уста називаються народними.
Вони дуже різноманітні за своїми жанрами: трудові, обрядові, колискові,
весільні, історичні, баладні, козацькі, чумацькі тощо.
--Чи знаєте ви українські народні пісні? Де ви їх виконували?
(Виконання пісні «Три
дубки”
--Чим подобаються українцям ці пісні? (Бо вони мелодійні, це її історія.)
(виконання пісні «Косив батько”)
--Хочеться, щоб наша рідна пісня, легка, як сон, примарна, ніби щастя,
сонячна, неначе мрія зігрівала ваші серця, захопила, оповила веселковими
барвами, що ними мріють весни, плаче осінь, марять зими і кличе літо.
(Виконання пісні «Полюбила
гультяя”.)
6.
–Народна пісня – це
невеликий усний віршований твір, який співається. За змістом вони деколи
нагадують казки, а природні явища та рослини у них можуть бути зображені як
живі істоти. Сьогодні ми познайомимось з одною з таких пісень.
--Коли відгадаєте загадки, здогадаєтесь про що ця пісня і що заховано у цю
цікаву скриньку. Додаток №4.
Словничок: гарбуз, обізвались,
піддержав-підтримав, перістий –рябий, свояки – родичі, бараболя – картопля.
Читання пісні учнями.
--Який настрій пісні?(Веселий, життєрадісний.)
--Яким тоном треба читати слова автора? Гарбуза? Його родичів?
-- До кожного малюнка( прикріпленого на дошці): диня, буряк, біб. Бараболя,
огірок) прочитати відповідний стовпчик, де цей овоч згаданий.
-- Про кого ми не читали?
--Дібрати рими до поданих слів:
Диня – господиня, буряки – свояки, біб – рід, бараболя – квасоля, огірочки
– дочки, синочки, морковиця – сестриця.
--А зараз
візьмемо маски і виконаємо цю пісню в особах.
--Ця пісня
має продовження, яке ми покажемо на святі «Красна осінь урожаєм”.
7. Сьогодні на уроці ми зробимо квітку, яка також росте
на городі. (Читання учнем загадки) . Додаток № 5.
--Вірно. Це – соняшник. Зробимо ми його із природних
матеріалів: шапочки жолудя, насіння гарбуза, попередньо пофарбованого у жовтий
колір.
Послідовність виконання роботи:
a)
Заповнити серединку
шапочки жолудя чорним пластиліном.
b)
Шапочку – зеленим
пластиліном.
c)
Встромити насінини
гарбуза у шапочку.
d)
Зробити з
пластиліну підставку.
Оформимо виставку ваших робіт.
8.Бажаю вам усім, щоб наша українська пісня зігрівала ваше тіло і душу
довгими осінніми і зимовими вечорами.
Додаток №1.
Семеро солов’ят співали сумну пісню.
Додаток №2.
Має втіху солов’їха :
Солов’ята всі у тата.
Всі співучі, голосисті,
Всі із хистом, всі артисти.
Додаток №3.
Колись солов’ї не жили в Україні, літали по всьому
світу, збираючи пісні для індійського царя, у саду якого вони жили. Залетів якось один соловейко на Україну і сів спочити у
якомусь селі. На той час всі люди були у полі і не було чути ні музики, ні
пісень. « Що то за люди живуть тут?» -- подумав соловейко. Настав вечір, люди
поверталися з поля додому і ожила в полі, на сільських вулицях пісня. Соловей
теж заспівав свою і звеселив людей. Забувши про втому, вони так заспівали, що
зачарували піснями солов’я. Полетів соловейко до царського саду і там заспівав
українські пісні так, що цар втратив спокій і звелів лише йому співати у своєму
саду. Зачудовані солов’ї полетіли весною на Україну, щоб висиджувати пташенят і
слухати найчарівніші в світі пісні.
Додаток№4.
Загадки.
Кожен день мене їсте,
Може, вже й набридла вам.
Хоч
і не красуня я,
Але
всім потрібна .
( Картопля)
Хто
голівку свою влітку накриває,
І по
двадцять хустин на голівці має?
( Капуста)
Сам
червоний, а чуб зелений.
( Буряк)
Червоний Макар по полю скакав,
У
салат – солодкий,
А
у борщ – гіркий стрибав.
( Перець )
Продовгуватий, зелененький
І
на смак аж солоденький.
Правда, я не фрукт, а овоч.
І подобаюсь не всім,
Бо їдять мене й сирим.
А ще солять, маринують,
Та на зиму консервують.
Здогадався вже, дружок,
Хто я?... Мабуть … ( Огірок )
Додаток №5.
На сонечко я схожий і сонечко люблю,
До сонця повертаю голівоньку свою.
Стою стрункий, високий, в зелених шатах я,
І золотом прикрашена голівонька моя. (Соняшник )
Коментарі
Дописати коментар