Конспект інтегрованого заняття із загальнопізнавальної теми “Українські народні пісні”

План інтегрованого заняття
1. Привітання вчителя та учнів.
2. Гра Яке слово не таке, як інші? Додаток №1.
3. Читання скоромовки. Додаток №2.
4. Слухання запису співу соловя.
5. Розповідь учителя з елементами бесіди. Додаток №3.
6. Опрацювання української народної пісні “Ходить гарбуз по городу “:
a)     Цікава скринька з овочами ;
b)    Відгадування загадок про городні рослини.  Додаток №4.
c)     Словникова робота ;
d)    Читання пісні підготовленими учнями ;
e)     Відповіді на запитання ;
f)      Вибіркове читання ; Додаток №5.
g)     Відшукування рими до слів , малюнки до яких прикріплені на дошці ;
h)     Інсценізація пісні учнями.
7. Виготовлення соняшника із природних матеріалів :
a)     Організація робочого місця;
b)    Повторення правил безпеки при роботі з пластиліном;
c)     Обговорення етапів виконання роботи;
d)    Самостійне виконання роботи;
e)     Виставка робіт та висловлення оціночних суджень про виконану роботу.
8. Підведення підсумків заняття.

Зміст та завдання інтегрованого заняття
1.     Учитель.     Любі діти, у наш клас
                    Завітали люди щирі,
                    Привітайте в добрий час
                    Гостей посмішкою й миром.
       Учні.          Ми вам раді, люди добрі,
                          І вітаєм щиро вас!
                          І запрошуєм ласкаво
                          На урок у третій клас.
2.     Гра « яке слово не таке, як інші ?”
( Учитель читає речення, а діти повинні почути слово, яке не таке, як інші)
--Чи уважні ви учні?
Семеро солов’ят співали сумну пісню.

3.     Читання скоромовки. Показ ілюстрації солов’я.
Читання учнями спочатку повільно, а потім швидше.
--Чи всі слова вам зрозумілі?
Втіха – радість
Хист –дар, талант.
4.     Слухання щебету солов’я.
Соловейко – скромно забарвлений, сіренький і непомітний птах та володіє таким чудовим співом. Солов’їну пісню неможливо описати, її треба почути.
5.     Бесіда-розповідь учителя.
--Яка гарна і мелодійна пісня! Ми слухали її, затамувавши подих. Так само заслуховується весь світ українською народною піснею.Нашу пісню називають солов’їною.
--А знаєте чому? Послухайте легенду.
Кажуть, де три українці, там цілий хор. Споконвіку наші предки мали хист до співу.
--Де взялись ці пісні? Хто їх склав?
--Пісні, які склав народ, передаються з уст в уста називаються народними.
Вони дуже різноманітні за своїми жанрами: трудові, обрядові, колискові, весільні, історичні, баладні, козацькі, чумацькі тощо.
--Чи знаєте ви українські народні пісні? Де ви їх виконували?
(Виконання пісні «Три дубки”
--Чим подобаються українцям ці пісні? (Бо вони мелодійні, це її історія.)
(виконання пісні «Косив батько”)
--Хочеться, щоб наша рідна пісня, легка, як сон, примарна, ніби щастя, сонячна, неначе мрія зігрівала ваші серця, захопила, оповила веселковими барвами, що ними мріють весни, плаче осінь, марять зими і кличе літо.
(Виконання пісні «Полюбила гультяя”.)
6.     –Народна пісня – це невеликий усний віршований твір, який співається. За змістом вони деколи нагадують казки, а природні явища та рослини у них можуть бути зображені як живі істоти. Сьогодні ми познайомимось з одною з таких пісень.
--Коли відгадаєте загадки, здогадаєтесь про що ця пісня і що заховано у цю цікаву скриньку. Додаток №4.
Словничок:   гарбуз, обізвались, піддержав-підтримав, перістий –рябий, свояки – родичі, бараболя – картопля.
Читання пісні учнями.
--Який настрій пісні?(Веселий, життєрадісний.)
--Яким тоном треба читати слова автора? Гарбуза? Його родичів?
-- До кожного малюнка( прикріпленого на дошці): диня, буряк, біб. Бараболя, огірок) прочитати відповідний стовпчик, де цей овоч згаданий.
-- Про кого ми не читали?
--Дібрати рими до поданих слів:
Диня – господиня, буряки – свояки, біб – рід, бараболя – квасоля, огірочки – дочки, синочки, морковиця – сестриця.
      --А зараз візьмемо маски і виконаємо цю пісню в особах.
      --Ця пісня має продовження, яке ми покажемо на святі «Красна осінь урожаєм”.
7. Сьогодні на уроці ми зробимо квітку, яка також росте на городі. (Читання учнем загадки) . Додаток № 5.
--Вірно. Це – соняшник. Зробимо ми його із природних матеріалів: шапочки жолудя, насіння гарбуза, попередньо пофарбованого у жовтий колір.
Послідовність виконання роботи:
a)     Заповнити серединку шапочки жолудя чорним пластиліном.
b)    Шапочку – зеленим пластиліном.
c)     Встромити насінини гарбуза у шапочку.
d)    Зробити з пластиліну підставку.
Оформимо виставку ваших робіт.
8.Бажаю вам усім, щоб наша українська пісня зігрівала ваше тіло і душу довгими осінніми і зимовими вечорами.















Додаток №1.
Семеро солов’ят співали сумну пісню.
       

Додаток №2.
Має втіху солов’їха :
Солов’ята всі у тата.
Всі співучі, голосисті,
Всі із хистом, всі артисти.

Додаток №3.
Колись солов’ї не жили в Україні, літали по всьому світу, збираючи пісні для індійського царя, у саду якого вони жили. Залетів якось один соловейко на Україну і сів спочити у якомусь селі. На той час всі люди були у полі і не було чути ні музики, ні пісень. « Що то за люди живуть тут?» -- подумав соловейко. Настав вечір, люди поверталися з поля додому і ожила в полі, на сільських вулицях пісня. Соловей теж заспівав свою і звеселив людей. Забувши про втому, вони так заспівали, що зачарували піснями солов’я. Полетів соловейко до царського саду і там заспівав українські пісні так, що цар втратив спокій і звелів лише йому співати у своєму саду. Зачудовані солов’ї полетіли весною на Україну, щоб висиджувати пташенят і слухати найчарівніші в світі пісні.

Додаток№4.
Загадки.
               Кожен день мене їсте,
               Може, вже й набридла вам.
               Хоч і не красуня я,
               Але всім потрібна .
                       ( Картопля)
               Хто голівку свою влітку накриває,
               І по двадцять хустин на голівці має?
                        ( Капуста)
               Сам червоний, а чуб зелений.
                          ( Буряк)
                Червоний Макар по полю скакав,
                У салат – солодкий,
                 А у борщ – гіркий стрибав.
                           ( Перець )
                 Продовгуватий, зелененький
                  І на смак аж солоденький.
                  Правда, я не фрукт, а овоч.
                   І подобаюсь не всім,
                  Бо їдять мене й сирим.
                  А ще солять, маринують,
                     Та на зиму консервують.
                      Здогадався вже, дружок,
                      Хто я?... Мабуть … ( Огірок )

Додаток №5.
На сонечко я схожий і сонечко люблю,
До сонця повертаю голівоньку свою.
Стою стрункий, високий, в зелених шатах я,

І золотом прикрашена голівонька моя. (Соняшник )

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Запрошення у школу

Сценарій "Через поле, через гай йде до діток Миколай"

Українські вечорниці